Marketing op kantoor

Uitstraling is voor een bedrijf zeer belangrijk. Ondernemers denken de laatste tijd meer aan de online uitstraling van hun bedrijf dan de offline uitstraling. De offline uitstraling van een bedrijf, oftewel het kantoor van de onderneming is eigenlijk gewoon de thuisbasis van het bedrijf. Ook hier moet dus worden nagedacht over de indeling, sfeer en uitstraling. Het moet voor een zakenrelatie direct duidelijk zijn wat voor bedrijf het is als die binnenloopt. Is het speels met veel kleurgebruik en leuke gadgets of juist het tegenovergestelde?

Merk en branding

Het merk van een bedrijf en het daarbij behorende logo moeten ook op het kantoor zichtbaar zijn. Denk hierbij aan leuke koffiemokken of pennen met het logo erop verwerkt. Dit zijn kleine dingen waardoor ook de werknemers van het bedrijf het logo steeds vaker terug zullen zien.

Locatie

De locatie van je kantoor is ook zeer belangrijk voor de offline marketing van je bedrijf. De omgeving en de status van deze omgeving zegt veel over het bedrijf. Amsterdam Zuid heeft bijvoorbeeld een zeer hoogwaardige uitstraling en veel bedrijven willen zich hier vestigen, maar niet elk bedrijf kan dit betalen. De kantoren in Amsterdam zijn over het algemeen sowieso vrij duur ten opzichte van de rest van nederland. Zo is een kantoorruimte in Haarlem al veel goedkoper, maar ben je qua locatie nog wel uitstekend bereikbaar. Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld een kantoorruimte in Nijmegen dan zal dit al veel goedkoper kunnen.

Posters op kantoor

Eigenlijk moet ergens op kantoor een wand gereserveerd worden voor een grote poster met het logo en de usp’s of de slogan van het bedrijf. Wees trots op je merk en waar je voor staat en probeer dit ook te uiten in je kantoor.

Posters met oneliners

Een andere leuke toevoeging op het kantoor die je met posters zou kunnen doen is het ophangen van allerlei oneliners overal in het kantoor. Zo kun je dingen waarvoor het bedrijf staat snel en op een leuke manier delen. Bedrijven doen dit bijvoorbeeld door posters op te hangen in de trend van: “De tien geboden van (bedrijf)”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *